måndag, maj 04, 2009

Sammanfattning perioden 9/4-4/5 -09

Här i loggbloggen har det inte antecknats på en dryg månad, skämmes tamejfan!
Har fastnat i "jag-skriver-imorgon-tänket" allt för länge.
Ett problem i mina ögon som jag helt enkelt får lösa genom att återskapa händelserna.

Timmar: 6h

Vad jag/vi gjort/tänkt/provat/kontakter vi tagit mm:
Har städat 6 gånger.

Ola bad mig förra veckan att skicka ett mejl med två tider som passade för projektmöte. Det mejlet skickade jag igårkväll. Tisdag eller onsdag. Har i stunden inte fått svar, men ska ta med mappen imorgon ifall att jag ser mejlet imorgonbitti.

Förra veckan hade jag ett uppehåll med städningen i en vecka jämfört med ca 4 dagar som det brukar ligga kring av praktiska skäl.
Jag tycker en vecka utan städning är alldeles för mycket men den veckan gav mig ny kunskap:
-föredetta springhjulsmössen hade börjat bita päls på varandra igen! De verkade uttråkade jämfört med aktivitetsmössen som pysslar på i sin egen värld.
Alltså drar jag slutsatsen att de i mina ögon fortfarande är något "instabila" från springhjulstiden och därmed kräver mer variation och stimulans för att inte börja med destruktion.

Jag har gjort lite egna aktivitetsgrejer som jag tagit kort på (min kamera är tillbaka från lagningen!) och som var mycket uppskattade av mössen. Exempelvis en slags labyrint av kartong som de gick lös på några dagar som i slutet var en ruin av kartongbitar.
Förra städningen så började jag även fylla deras sovhus med spån så att de måste gräva ut spånet innan de kan bo där. Funkar fintint och nu gör de så istället för att gräva spån under husen som de brukar göra.

En dag förrförra veckan så skulle jag ta tag i en "att-göra-sak" -fota mössen på bild tillsammans. Det slutade väldigt fort med att en av de hade pissat på de andra så de var alldeles blötruffsiga och fula. Hann inte ens ta en bild innan. Kul att komma med urin-ruffsiga-hej-kom-och-hjälp-mig-möss på redovisningen?

Jag har inte visat filmerna för någon än, men ska lägga upp de på bloggen mest troligt och låta folket titta själv i lugn och ro samt skriva kommentar om de såg någon skillnad.
Har spånat lite i vilka jag ska be titta på de. Folk från klassen iaf men även familjen eftersom de också blivit "uppväxta" med möss pga mig.
Skulle precis skriva en tanke om filmerna, men kom på att någon av de faktiskt kan råka läsa det och jag vill inte påverka deras tankar någonting alls så därför avstår jag.

Problem som funnits och är: Datorn är omformaterad och projektbilderna samt diverse anteckningar finns därför nu på en extern hårddisk som inte fungerar till min dator. Därför har jag fört över de till en annan dator och zippat för att skicka vidare de via msn till min, som jag förövrigt håller på med i denna stund, dock med problem: msn stänger ner och avbryter överföringen ibland, så då är det bara att börja om. Även fast det bara var några minuter kvar till det skulle vara klart osv. Och nu la den andra datorn ner helt plötsligt. Får prova imorgon istället men jag känner mig fetstressad om det inte kommer att fungera, måste ju ha alla grejer!!
Har suttit över en timme nu och det har inte lyckats än.

Nästa vecka är dagen för projektredovisningen.
Onsdag 1245-1315. Med Ola och Bo.

Har inte hunnit skriva någonting på varken projektrapporten eller powerpoint-redovisningen pga alla andra skoluppgifter som legat på prio1, men nu är det projekt som gäller!

Resultatet av mitt/vårt arbete:
Gillar förövrigt verkligen inte den här delen, alltså resultat de måste man ju skriva redan ovan ju! Annars hängre ju inget ihop. Brukar bara snöra in några korta ord här.
-Mer bilder av projektet tagna.
-Aktivitetsgrejer
-Ny 'upptäckt' eller vad man ska kalla det som ger nya vinklar att se på mössen.


Vad jag/vi behöver göra/förändra:
Fortfarande ta bild på mössen ihop. Någon lite finare jämfört med de annars tråkiga burbilderna.
Prova föra över bilder o diverse projektgrejer imorgon eftersom allt fuckar sig totalt med att skicka.

Inga kommentarer: