torsdag, maj 14, 2009

14/5 -09

Timmar: 2h

Vad jag/vi gjort/tänkt/provat/kontakter vi tagit mm:
Frågade Fia om fodret, vi kollade i en katalog för Petfood men fann det inte, mus- och råttpelletsen samt leversnittarna var båda därifrån.

Kollade sortimentet på deras hemsida och tror att det kan vara följande, men de hade ingen bild på pelletsen utan bara förpackningen så det är svårt att avgöra om den var rätt:
"Rat/Mouse Duo
Helfoder för råttor och möss.
Innehåller hårda pellets som hjälper till att hålla tänderna friska.
Protein 18% Fett 3%"

"Pet-Food Classic
Det överlägsna belöningsgodiset.
Innehåller 20 % Vete."


Därför mejlade jag självaste Petfood och frågade, väntar nu på svar.

Sa även till Fia att hon får göra vad hon vill nu med mössen som jag lämnat i smådjurs.

Kollade även vad det står för storlekar på burarna eftersom det var svårt att mäta själv på de. 53x38x25,5 cm. Alltså väldigt likt det jag mätte, men ändå några cm skillnad, det beror ju som sagt HUR man mäter, vart.

Har även skrivit på projektrapporten och har skrivit klart 4 av delmomenten som står nämnda i projektarbetsboken.
Har en undran angående bilder och bilagor. Har inte alls riktigt koll på vad man tar med i bilagor? Tar man med bilder där och hänvisar till bilagan?
Ska fråga antingen Ola eller andra lärare.

Har även länkat till filminlägget från min vanliga blogg och hoppas att någon kommenterar.
Har fått ett par svar i inlägget på mus i fokus.
Känner att jag verkligen behöver andras åsikter gällande filmerna, är helt nollställd i huvudet när jag ser på de, kanske blivit just "hemmablind"?

Lade till ett par bilder till tidigare inlägg.

Resultatet av mitt/vårt arbete:
Projektrapport delvis klar.
Några svar gällande filmerna.

Vad jag/vi behöver göra/förändra:
Invänta svar från petfood.
Få fler personer att kommentera filmerna!

Inga kommentarer: