onsdag, maj 13, 2009

13/5 -09

Timmar: 40 min

Vad jag/vi gjort/tänkt/provat/kontakter vi tagit mm:

Nu fungerar plötsligt filmerna på bloggen igen och inte har jag gjort något? Mysko.

Haft projektredovisningen som gick bra. Några ap-nervösa stunder hit och dit.
Mitt i allt så märkte jag att en del av papprena var borta, halvt A4, men kom ändå ihåg vad det handlade om så missade inte att säga det ändå.

Förberedelserna inför redovisningen har verkligen KÄNTS av fysiskt i magen. Fruktansvärt stressad och sur blir den för minsta lilla, bara små tankar av att något måste göras sätter den i dåliga dagar. Fast så är det med allt, men det stör.

Ola pratade efteråt om att jag valt att vara själv, vilket jag tycker var bra med tanke på att projektet skulle ske hemma hos mig och då hade det varit svårt/dåligt att vara med någon annan.
Men, efteråt kom Sofie på att mitt projekt hade kunnat fungera i par, med den modifieringen att man hade kunnat göra så att jag gjorde projektet på honor och hon på hanar för att lukt inte var ett problem för henne osv. Det hade också varit intressant att se hur hanar hade reagerat, kanske hade det varit skillnad?

Sofie tog hem de två bruna mössen efteråt, jag tror det kommer fungera fint, hon skulle inte ha hjul till de nu, eftersom att den bruna kanske faller tillbaka i de dåliga beteendespåren och låter det gå ut över de andra hennes.

Resultatet av mitt/vårt arbete:
Projektredovisning gjord.

Vad jag/vi behöver göra/förändra:
Börja skriva projektrapport. Vilket jag tror kommer gå mycket enklare än "redovisningsmanuset" eftersom att det verkar påminna mycket om det man skulle ta med i redovisningen, då har man ju mycket klart och 'gratis'.

Ska senare försöka skriva ihop en lite kortare version än projektrapporten för att lägga upp på zoonen och mus i fokus samt ev skolans hemsida?
Hinner jag inte göra det innan allt ska vara inlämnat så gör jag det efteråt för sakens skull, det är ju bra för andra att veta.

Inga kommentarer: