tisdag, maj 05, 2009

5/5 -09. Hej problemdag!

Timmar: 1h

Vad jag/vi gjort/tänkt/provat/kontakter vi tagit mm:
Allt är strul och det började med att jag somnade direkt jag kom hem efter skolan och vaknade 5h senare, dvs 21 nu på kvällen.
I övrigt vill jag bara sova men blir förbannad på att jag inte "får" eftersom det här måste göras.
Resten av strulet består av den dator som just nu förvarar alla mina projektbilder och diverse anteckningar såsom projektplan och idèskiss. Jag och min brorsa har i över en halvtimme kämpat med att få igång den men den bara stänger av för att den har för litet fläktsystem.
Jag kommer alltså inte åt de på någon nivå, varken genom den externa hårddisken (min dator tar ju inte emot den) som också förvarar de eller datorn som förvarar de.
Grattis Angelica och lycka till..


Förra veckan bad jag Sofie ta med sig sin matvåg så jag kunde låna den, men vi glömde båda bort den och jag for hem utan den. Därför tog hon med den idag istället och jag vägde nyss mössen.
Skriver först vad de vägde förra vägningen och vad de väger nu exvis "36->34"

Resultatet av vägningen blev:
Aktivitetsmössen:
nr1) 36-41 g
nr2) 34-33 g
nr3) 37-43 g
Totalt 107-->117 g

Slutsatsen av summan ovan är att mössen nu väger 27g för mycket. De har alltså ökat från att väga en halv mus för mycket totalt till en mus för mycket.

Springhjulsmössen:
nr1) 56-56
nr2) 46-50 g
nr3) 32-30 g (den mobbade)
Totalt 132-->136 g

Här har det inte hänt så mycket till min förvåning. En stannade på samma vikt, en gick upp och en gick ner. Jag trodde de skulle gå ner i vikt.
Men man vet ju aldrig, de kanske hade gått upp ännu mer i vikt om de hade haft kvar bara hjulen. Det var ju nackdelen, att jag genom att byta burinriktning åt de inte kan veta vad som hade hänt om ingen förändring hade skett.
Därför hade det varit bra att ha tillgång till betydligt fler burar, några hundra så det blir så precist som möjligt, men det kan jag ju inte eftersom jag måste begränsa mig inom rimliga gränser.

Berättade för några att jag kommer lägga upp filmerna på bloggen.
JUSTE JAG KOMMER INTE ÅT DE HELLER NU. De är på andra datorn!!
Problem, problem, problem.
Åååh, jag känner bara hur allt spårar ur just nu, saker som jag inte har någon möjlighet att påverka!

Igårkväll satt jag med mössen och tänkte på hur kort tid det är kvar som jag ska ha de. Den bruna i aktivitetsburen är en verkligt otroligt fin och härlig mus som jag inte ville skulle försvinna ner till smådjurs som musfabrik eller ormmat.
Därför frågade jag Sofie idag om hon skulle kunna tänka sig att ta över den. Eftersom att hon själv har en ensam vuxen mushona som hon velat ha en kompis till. Sofie sa att hon gärna tar henne! Gissa om jag blev lättad och glad! :)

Mailade Ola igen som svarade och det blir projektmöte imorgon kl 1010.

Resultatet av mitt/vårt arbete:
Bruna aktivitetsmusen ska få ett riktigt hem!
Eventuella lösningar på problem.
Viktresultat.


Vad jag/vi behöver göra/förändra:
Löser inte det problemet sig, vilket jag inte tror det kommer göra heller, eftersom den datorn behöver byggas om och reservdelar till den har vi inte at the moment. Har pratat med två riktiga datanördar, brorsan och killen och ingen har en snabb lösning på datorproblemet.
Jag måste alltså lösa det genom att inte vara hemma i helgen, det blir då att ta med externa och vara hos killen istället trots att jag gode gärna hade varit hemma den här helgen. Ringde honom och sa det.
Eventuellt hinns det med att föra över och zippa om filerna på brorsans dator och därefter skicka till min. Något som skulle ta en låång tid.
Hej, problemlösning!

Skulle det visa sig att jag inte når filmerna förns det är för sent för de andra att kommentera de så är det ju riktigt tråkigt. I värsta fall så kan ju bara mina egna tankar om filmerna komma fram, vilket är tråkigt eftersom tanken sedan långt tillbaka var att visa de för ca 10 pers.
Det är något jag inte kan göra något åt och jag hatar det.

Ge tillbaka Sofie matvågen imorgon.

(Hejdå, gnälliga inlägg!)

Inga kommentarer: